•Procedura falimentului - modificata prin titlul IV al Legii 99/99
Daca Guvernul si-a asumat raspunderea prin Legea 99/99 pentru procedura privatizarii societatilor comerciale, a leasing-ului, a drepturilor actionarilor intr-o societate, a functionarii Curtii de Conturi, nu putea lipsi nici procedura reorganizarii si falimentului societatilor, chiar si numai pentru faptul acoperirii intregii arii a unei societati - de la infiintare la lichidare.
Prin Legea 99/99 titlul vechii Legi 64/95 (privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare) se schimba in "Lege privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului".
Pornind chiar de la primele norme instituite de Legea 99/99, referitoare la procedura reorganizarii sau falimentului societatilor, interesanta ni se pare prevederea potrivit careia, in cazul in care debitorul aflat in procedura de lichidare sau faliment nu are disponibilitati nici macar pentru acoperirea cheltuielilor aferente acestei proceduri, aceste cheltuieli se vor face dintr-un fond denumit "fond de lichidare", constituit din taxele platite de persoanele fizice si/sau juridice la registrul comertului pentru serviciile prestate de acesta. In cazul in care statul este actionar majoritar la societatile care se lichideaza, aceste cheltuieli vor fi suportate de FPS din veniturile realizate din privatizare. Stabilirea clara a fondurilor din care se deconteaza cheltuielile de lichidare este benefica, intrucit in foarte multe cazuri judecatorul-sindic avea nevoie de experti pentru expertizarea bunurilor unei societati aflate in lichidare, dar acestia au refuzat sa efectueze aceste expertize intrucit nu aveau de unde fi platiti pentru munca lor.
Judecatorul sindic - puteri largite
Legea 99/99 largeste foarte mult sfera de atributii pe care le are judecatorul-sindic,el fiind acela care va judeca