•Comerciantii se pregatesc sa traga obloanele
Una din cele mai profitabile afaceri este detinerea unui magazin, chiosc sau bar in campusul universitar "Tudor Vladimirescu". Patronii nu au reusit sa scape de asa-numitii "timpi morti", adica vacantele de iarna si de vara ale studentilor, cind campusul practic se goleste.
In fiecare sesiune de vara, in campusul universitar "Tudor Vladimirescu", an de an cad mai toate recordurile in materie de vinzari la bere. Se pare ca in perioada examenelor, mai ales cele care incheie anul universitar, cel mai cautat produs este berea, studentii din Iasi consumind si anul acesta cantitati apreciabile din pretiosul lichid. Desigur, un rol important in cresterea spectaculoasa a vinzarilor la bere il are si caldura, element considerat insa de catre studentii care invata la Iasi mai putin semnificativ decit stressul provocat de un examen.
"Serile dinainte si de dupa examen le petrec cu colegii de camera pe una din terasele din fata campusului", ne-a declarat Octavian Stan, student la Facultatea de Mecanica. "De cele mai multe ori bem un rind sau doua de bere, pentru a avea mai mult curaj la examinare".
"In general, in fiecare an, odata cu valurile de caldura ale verii, cererea creste in special la bere", ne-a declarat Elena Hutanu, vinzator-gestionar la un magazin din interiorul campusului. "Probabil ca aceasta bautura constituie unul din singurele produse la care vinzarile pot creste. Peste putin timp va veni insa vacanta, iar campusul aproape ca se va goli.
Acest lucru se intimpla in fiecare vara, luna august fiind cea mai putin profitabila. De cele mai multe ori, in aceasta perioada, sintem intr-un concediu fortat." Situatie valabila pentru majoritatea punctelor de vinzare din Tudor Vladimirescu, exceptie facind cele plasate "strategic" la intrarea in campus.
In topul vinzarilor, alat