•Restaurarea celor cinci vagoane a durat sapte ani •Lucrarile au costat peste 50.000 de dolari •Ministrul Traian Basescu este campionul plimbarilor cu trenul de epoca •O calatorie cu "Moldovita" ar costa 5.000 de dolari
Un grup de feroviari entuziasti, pasionati de munca lor, au gasit timp si bani pentru a intregi o bijuterie a cailor ferate romane - trenul de epoca "Moldovita". Coordonatorul migaloaselor actiuni de restaurare, inginerul Timotei Leon, seful Serviciului Vagoane din Regionala CF Iasi, considerat de subordonati drept "parintele trenului de epoca", a dezvaluit cateva din amanuntele legate de finalizarea acestui proiect unic in tara. Pentru o imagine de ansamblu asupra resurselor investite in trenul de epoca precizam ca la lucrarile de restaurare ale celor cinci vagoane s-au cheltuit, in decursul a sapte ani, nu mai putin de 50.000 USD.
Vagoanele de epoca erau abandonate
Ideea reconstituirii unui tren de epoca i-a venit inginerului TimoteiLeon in urma cu opt ani, cand o firma de turism a solicitat Regionalei CF Iasi un mijloc de transport deosebit pentru turistii straini. Dupa indelungi cautari, din 1993 si pana in 1999, au fost gasite cinci vagoane. Primele vagoane au fost descoperite abandonate la Suceava: un vagon clasa a III-a, construit in 1885 si un vagon postal construit in 1894. Un an mai tarziu, de la Bacau a fost adus un vagon clasa a II-a, construit in 1893, si care fusese transformat in magazie de materiale. In acelasi an, in statia Crasna, a fost descoperit pe o linie moarta cel de-al patrulea vagon, clasa I, care a iesit pe portile firmei constructoare in 1891.
Ultimul vagon, care a fost transformat intr-un elegant salon pe sine, a fost recuperat tot din gara Crasna. Pe placa de identificare a acestuia se putea descifra cu greutate anul 1895. Vagoanele amintite au iesit pe poarta firmei "G