Sediul RATC Conducerea RATC va face demersuri pentru dublarea parcului de autobuze Saviem. Potrivit celor declarate de Petru Garlea, administratorul RATC, pentru preluarea in bune conditii a fluxurilor de calatori de pe unele trasee se impune cumpararea a 50 de autobuze Saviem, in regim second hand. Respectivele autobuze sunt preferate altor tipuri datorita pretului scazut de achizitie, a fiabilitatii in exploatare si a faptului ca majoritatea pieselor de schimb au fost deja asimilate in productia interna.
Din 1995 si pana in prezent, RATC a achizitionat 50 de autobuze Saviem second hand, la un pret mediu de aproximativ 6.000 dolari/bucata. "Este mult mai rentabil sa cumparam autobuze Saviem second hand decat autobuze noi. Actualele reglementari ale Ministerului Transporturilor permit inmatricularea autobuzelor care nu au motor ce respecta normele europene", a mentionat administratorul Petru Garlea. Suma necesara achizitionarii a 50 de autobuze Saviem second hand s-ar cifra la 300.000 de dolari. Daca in locul autobuzelor Saviem s-ar cumpara acelasi numar de autobuze ROCAR, suma necesara s-ar ridica la circa 150 de miliarde de lei, respectiv jumatate din bugetul anual al Primariei Iasi.
Sediul RATC Conducerea RATC va face demersuri pentru dublarea parcului de autobuze Saviem. Potrivit celor declarate de Petru Garlea, administratorul RATC, pentru preluarea in bune conditii a fluxurilor de calatori de pe unele trasee se impune cumpararea a 50 de autobuze Saviem, in regim second hand. Respectivele autobuze sunt preferate altor tipuri datorita pretului scazut de achizitie, a fiabilitatii in exploatare si a faptului ca majoritatea pieselor de schimb au fost deja asimilate in productia interna.
Din 1995 si pana in prezent, RATC a achizitionat 50 de autobuze Saviem second hand, la un pret mediu de aproximativ 6.000 dolari/bucata.