Dupa ce furia numita I LOVE YOU s-a mai stins, specialistul de la Sunworld in probleme de securitate pe Internet, Brian Martin, a desprins recent o serie de implicatii ale virulentului atac e-mail, afirmand intre altele ca o mare parte din vina acumularii atator pagube (estimate la 10 miliarde de dolari) o poarta si companiile antivirus, masurile preventive guvernamentale si ciber-detectivii.
La data de 4 mai 2000, cateva companii antivirus, specialisti in probleme de securitate si useri de programe e-mail aveau sa descopere ceea ce ulterior a fost "botezat" virusul Love Bug sau "I love you". In cateva ore de la depistare, acesta s-a raspandit ca fulgerul pe toate continentele si si-a croit drum spre zeci de mii de companii. Putin mai tarziu, fiecare companie anti-virus afirma ca e cea care a descoperit virusul si ca ar fi prima care ofera un remediu. Cei mai multi useri de Internet au "pus botul", fara a mai lua in considerare vocile veteranilor in probleme de securitate, "combatanti" pe frontul ultimelor incidente de acest tip.
Abilitatea virusului de a se transmite singur prin e-mail catre toate adresele cuprinse in Outlook l-a facut deosebit de reproductiv. Cei care salveaza fiecare mesaj primit sau au multiple contacte de afaceri, au oferit virusului, fara sa stie, posibilitatea de a se intinde ca un foc intr-o padure de uscaturi. In plus, cei slabi de inger, care deschideau orice mesaj primit, au actionat ca niste adevarate "moase". Unul dintre acesti idioti - scrie Martin - a fost congresmenul Fred Grandy, care conduce Goodwill Industries. A intrat joi in biroul sau, a deschis e-mail-ul si a dat clic pe fisierul atasat "I love you", desi avea deja in in-box un avertisment cu privire la noul virus. Una peste alta, virusul a "expulzat" peste 100 din presedintii celor mai tari companii din SUA, care au fost debarcati fara menajamente pent