Uragan la RATC
•Managerul regiei nu mai are nici sprijinul primarului Constantin Simirad, nici al sindicatului •Nervozitatea angajatilor poate declansa din clipa in clipa oprirea spontana a activitatii •Sala Mare a Primariei s-a transformat ieri intr-o disputa directa Simirad-sindicatul RATC •Primarul a anuntat privatizarea tramvaielor
Situatia financiara grava prin care trece Regia Autonoma de Transport in Comun Iasi a facut ieri obiectul unei dispute intre primarul Constantin Simirad, pe de o parte, si sindicatul si consiliul de administratie al regiei, pe de alta parte. Organizata in Sala Mare a Palatului Roznovanu, sedinta de ieri, prin care s-a sperat deblocarea financiara a RATC Iasi, s-a transformat intr-un cearta caracterizata de Simirad "ca la usa cortului". Confruntata cu probleme grave, RATC a pierdut, in anul 2000, peste 18 miliarde lei datorita neacoperirii de catre municipalitate a subventiilor pentru gratuitatile acordate la transportul in comun. Pierderile reale ale regiei depasesc, pentru anul trecut, suma de 30 de miliarde lei, prin necorelarea tarifelor de transport cu inflatia si cu preturile materialelor, energiei electrice, combustibililor si pieselor de schimb. Blocajul financiar al RATC este generat de datoria sa de aproximativ 53 de miliarde lei, valoare apropiata de cea a patrimoniului regiei.
Lunar, RATC ar avea nevoie de subventii in limita a sapte-opt miliarde lei. Sindicatele din RATC au sustinut ca principalii vinovati de actuala situatie a regiei sunt municipalitatea si Petru Garlea, administratorul RATC. Atat primarul Constantin Simirad cat si sindicatele din RATC au solicitat demisia lui Petru Garlea.
Simirad - baiat de cartier
Inca de la primele momente ale intalnirii, schimbul dur de replici intre Constantin Simirad si Radu Barbu, purtatorul de cuvant al sindicatelor