Campania Usilor Deschise incepe la Iasi
Campania Usilor Deschise, elaborata de asociatiile de afaceri si Camerele de Comert, isi propune sa promoveze transparenta in relatiile cu Guvernul si participarea cetatenilor in procesul de luare a deciziilor. In perioada 20-28 iunie 2001, Coalitia va efectua un tur national de promovare.
"Inceput la Bucuresti, turul va cuprinde evenimente in Iasi, Suceava, Bistrita, Cluj, Brasov, Timisoara, Constanta si Giurgiu. Reprezentanti ai asociatiilor de afaceri, incluzand reprezentanti ai Coalitiilor T3 si Tech 21, vor participa la tur", a declarat Nora Ionita, media relations specialist.
Scopul evenimentului este triplu. In primul rand, va mari constientizarea necesitatii contributiei publice si transparentei si va furniza informatii din sectoarele specifice, care trebuie adresate Guvernului. In al doilea rand, va permite comunitatii, oamenilor de afaceri din afara Bucurestiului, sa aiba o contributie vizibila in cadrul Campaniei dar si in procesul general de analizare a problemelor specifice. In al treilea rand, creeaza o retea care sa usureze comunicarea dintre sectoarele componente ale Coalitiei.
In fiecare dintre opriri, se va organiza o conferinta de presa in fata Primariei. Acest gen de evenimente reprezinta, in multe tari, modul traditional prin care cetatenii sunt implicati in campanii de advocacy. Coalitia Usilor Deschise va folosi aceste intalniri tocmai pentru a da cat mai multe informatii despre campanie si pentru a primi contributia cetatenilor. Un alt motiv pentru care conferinta de presa se va tine chiar in fata cladirilor primariei din fiecare oras este pentru ca astfel se creeaza un simbol vizual al parteneriatului dintre sectorul privat pe care-l reprezinta si guvernanti.
Un seminar despre strategia campaniei si politicile de advocacy vor fi esentiale in acest tur.
@