Primaria municipiului Iasi•Orice cetatean poate obtine tot ceea ce il intereseaza cu privire la activitatea Primariei
•Daca salariatii Primarei refuza sa va dea o informatie ii puteti da in judecata
Potrivit noii Legi privind liberul acces la informatiile publice, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2002, orice institutie are obligatia sa le furnizeze cetatenilor orice informatie de interes public, in termen de maxim 30 de zile. Din nefericire, dintre toate institutiile publice locale, numai Primaria s-a gandit sa faca un birou specializat in acest sens, ceilalti functionari publici asteptand probabil sa fie deranjati in timpul serviciului pentru a raspunde solicitarilor cetatenilor in aceasta directie. "Orice cetatean poate solicita informatii care privesc activitatea Primariei. Informatiile le vor fi furnizate pe loc, deoarece acest birou va avea toate datele necesare stocate pe calculator", a declarat Simirad.
Daca doriti sa aflati in regim de urgenta cum se obtine o autorizatie, precum si toate hotararile luate de primar si consiliul local referitor la sursele financiare, taxe si impozite, buget, bilant contabil, programele si strategiile proprii, precum si toate documentele de interes public, Primaria este obligata sa va furnizeze toate informatiile in termen de 10 zile sau, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la solicitare. Termenul la care vi se va raspunde variaza in functie de dificultatea si complexitatea informatiilor cerute. Solicitarea informatiilor se face verbal sau in scris. Pentru informatiile complexe este recomandat ca cererea sa se faca in scris.
Cererea trebuie sa cuprinda: autoritatea sau institutia publica la care se adreseaza cererea, in cazul nostru Primariamunicipiului Iasi , informatiile solicitate formulate in mod coerent, astfel incat cel care va va raspunde sa o poata identific