•Pana acum nu a fost deschisa nici o cutie, deoarece pacientii nu prea le-au utilizat pentru a-si exprima punctele de vedere
In urma cu mai bine de o luna, la Iasi a fost initiat un proiect prin care asiguratii sistemului sanitar isi pot exprima opinia in ceea ce priveste calitatea actului medical - "cutia asiguratului."
Daca, la inceput, cei care au initiat acest proiect erau destul de entuziasmati in ceea ce priveste receptivitatea asiguratilor, se pare ca, pana la urma, nu vor ramane decat cu un gust amar. Pana acum nu a fost deschisa nici o cutie, deoarece pacientii nu prea le-au utilizat pentru a-si exprima punctele de vedere. Aceasta, cu toate ca se estima ca, de exemplu, numai la Spitalul "Sf. Spiridon", cutia ar fi putut fi deschisa chiar de doua ori pe saptamana.
La intrarile a sapte spitale iesene poate fi gasita "cutia asiguratului", cutie in care fiecare persoana isi poate prezenta parerile despre calitatea actului medical, despre modul cum a fost tratat de catre personalul medical, poate aduce propuneri sau poate reclama anumite aspecte ce i-a deranjat.
Initiativa apartine Asociatiei pentru Apararea Drepturilor si Intereselor Consumatorilor (APCONS) si Casei Judetene a Asigurarilor de Sanatate din Iasi. Organizatorii au sperat ca in acest mod vor putea fi cunoscute mult mai bine problemele cu care se confrunta pacientul, dar se pare ca acesta din urma a avut alte griji decat sa completeze chestionare.
Intr-o prima faza, au fost intocmite un numar de 13 intrebari ce se refera, in principal, la gradul de multumire al bolnavului fata de calitatea actului medical, la cazare, alimentatia primita in spital, la medicamente (daca acesteau au fost asigurate de catre spital sau cumparate de catre bolnav). Pacientul ar putea spune in ce mod a fost ingrijit de catre personalul medical pe timpul noptii si in perioada weeck