Am să încep cu o declaraţie abruptă: expoziţia de fotografie de la Galeria Nouă "aici, acum" a artiştilor Alexandra Croitoru, Ioana Nemeş şi Ştefan Cosma este una din cele mai bune expoziţii pe care le-am văzut. Motive, spuse tot aşa, la repezeală: este unitară (spre deosebire de mai toate expoziţiile de grup, unde fiecare fotograf vine cu pozele pe care le are în portofoliu, iar rezultatul este o varză stilistică şi tematică), are o abordare actuală, postmodernă şi propune viziuni inedite în privinţa stilisticii a ceea ce numim "fotografie de artă". Acum, că am zis din prima ce aveam pe suflet (cum nu fac adevăraţii meseriaşi!), să vedem ce şi cum. Titlul expoziţiei - "aici, acum" - nu spune mare lucru despre tematica ei. Te aştepţi să găseşti poze "rupte din viaţă", cu gunoaiele şi cerşetorii atît de dragi artiştilor români (dragi pentru că, de fapt, sînt nişte subiecte foarte la îndemînă şi "expresive" prin definiţie, fără prea mare efort). Expoziţia "aici, acum" este, de fapt, una dedicată presei. Desigur, unei anumite părţi a presei - şi nu e vorba de presa politică sau socială, ci de cea interesată de modă şi de viaţa vedetelor. Fotografiile celor trei artişti par a compune, în ansamlul lor, o astfel de revistă glossy, trendy (făcătorii de astfel de publicaţii cam aşa vorbesc), care se adresează "femeii dinamice, independente", oamenilor de carieră sau amantelor acestora. De fapt, nu compun o astfel de revistă, ci o citează, îi privesc cu ironie formulele şi îi deconstruiesc retorica. Alexandra Croitoru chiar a lucrat pentru astfel de reviste. Editorialele de modă pe care le publica nu erau însă niciodată cuminţi, pe linia publicaţiilor de gen. Alexandra se juca tot timpul, aruncînd în aer convenţiile - de exemplu "prezenta" haine de damă cu ajutorul unui travestit, "copia" tablouri celebre ("Dejunul pe iarbă" de Monet) sau punea ca bijuterii, la gîtul m