Atributiile Comitetului Executiv al Asociatiei de Proprietari
Autoritatea de a stabili directiile privind functionalitatea, managementul de proprietate (administrarea cladirii) si managementul financiar (contabilitatea asociatiei) este delegata de Adunarea Generala catre Comitetul Executiv al asociatiei. Membru al Comitetului Executiv poate fi orice persoana fizica majora cu minimum de calitati morale si cu constiinta asupra proprietatii. Activitatea membrului Comitetului Executiv nu implica timp si cunostinte de specialitate.
1. Acolo unde exista, Comitetul Executiv este alcatuit dintr-un numar impar de membri (minimum 3) si are in principal urmatoarele ATRIBUTII:
a) duce la indeplinire hotaririle Adunarii Generale; executa bugetul de venituri si cheltuieli (BVC) al asociatiei in conditiile legii, intocmeste si supune aprobarii Adunarii Generale proiectul bugetului de venituri si cheltuieli (BVC) pentru anul urmator;
b) angajeaza si elibereaza din functie personalul angajat al asociatiei;
c) analizeaza oferte si negociaza contracte; decide rezilierea contractelor privind serviciile necesare indeplinirii scopurilor asociatiei.
d) aproba, prin presedintele sau, listele lunare de plata; raspunde de incasarea lunara a cotelor de contributie ale proprietarilor; emite Decizii cu privire la ordinea de prioritati la incasarea obligatiilor de plata ale proprietarilor/chiriasilor; emite somatii catre restantieri; rezolva contestatiile proprietarilor cu privire la cuantumul cotelor de contributie in termen de 5 zile calendaristice de la depunerea acestora;
e) emite Decizii de imputare, in conditiile Codului Muncii, pentru pagubele produse asociatiei de personalul angajat si de alte persoane; emite Decizii cu privire la activitatile pe care le intreprinde;
f) decide necesitatea efectuarii operatiunilor de verificar