Teatrul Luni – Green Hours: Deseuri dupa Teatru descompus de Matei Visniec. Regia: Ana Margineanu, Cu: Isabela Neamtu, Ciprian Nicolaiasa, Cosmin Selesi.
Nu stiu daca o data cu inceputul toamnei se va numara vreun boboc de spectacol, cert este insa ca vara teatrala a fost cam secetoasa. Insa in absenta unor festivaluri estivale, a unor spectacole de strada concepute special pentru acest sezon, orice initiativa devine un eveniment.
Zilele culturale Port.ro, desfasurate la clubul Green Hours in perioada 12-18 august, au inclus concerte, proiectii de filme de scurt metraj si spectacole de teatru. Ingeniosul No mom’s land regizat de Radu Afrim, unul dintre cei mai activi tineri regizori, cu proiecte si spectacole premiate in strainatate, si Deseuri, in regia Anei Margineanu, au fost spectacolele prezentate in festival. Exista intre ele afinitati tematice si conceptuale bine definite, in sensul in care ambele surprind un univers mai putin obisnuit, cu personaje inadaptabile. Pentru ca am analizat spectacolul lui Radu Afrim atunci cind a avut premiera, toamna trecuta, ma voi opri la o lada de gunoi, o sfoara, un cal alb si alte ingrediente constituind lumea deseurilor.
„Buna dimineata, domnule cal! Tot in asteptare, tot singur pe strada pustie?“
Omul, asemenea calului, simte uneori ca nu e nimeni in jur sa-l asculte. Si atunci incearca disperant sa vada daca nu cumva dincolo de o fereastra se afla cineva care sa surpe vidul din jur, sa-i spuna ceva sau sa-l ia la o plimbare printr-un cimp de orz. Personajele lui Matei Visniec se afunda in asteptare. Privesc in gol, vorbesc de cele mai multe ori monologic si se desprind de real prin ceva neobisnuit care ii identifica. Au o relatie de intimitate cu tot ce e dincolo de perceptia comuna.
Spectacolul regizat de Ana Margineanu se pliaza inteligent pe ideea de teatru modul