Ieri seara a debutat la Teatrul „Andrei Muresanu“ (TAM) din Sfintu Gheorghe cea de-a XI-a editie a Festivalului International de Teatru Atelier, manifestare neconventionala cu caracter exploratoriu, al carei scop il constituie experimentarea de noi forme de expresie teatrala, dar si adecvarea actului de creatie scenica la conditia omului contemporan, valorificarea marilor traditii ale teatrului in conjunctie cu problematica moderna, reconsiderarea gestului culural in perspectiva unei lumi in reconstructie.
Primul festival de gen in Romania post-decembrista, Atelier a ajuns sa fie si singurul, dupa disparitia Festivalului International de Teatru de la Piatra Neamt, a carui „linie strategica“ mergea cam pe aceeasi directie.
Asadar, timp de opt zile, pina pe data de 16 iunie, la Sfintu Gheorghe vor fi prezente trupe de teatru din Japonia, Norvegia, Spania, Franta, Belgia, dar si din Bucuresti, Cluj, Baia Mare, Piatra Neamt, Odorheiu Secuiesc, Ploiesti, Tirgu Mures si, bineinteles, trupa teatrului-gazda si cea a Teatrului „Tamasi Aron“ din Sfintu Gheorghe.
Aceasta a XI-a editie se dovedeste astfel extrem de bogata, poate prea bogata pentru puterea de rezistenta a unui public care se presupune ca mai are de mers si la serviciu ori la scoala. Vor fi nu mai putin de douazeci si doua de spectacole in concurs, trei in afara acestuia, un colocviu cu tema „Festivalurile de teatru la romani. Cautatura critica“, dar si – timp de patru zile – spectacole-lectura. De asemenea, in fiecare seara, la miezul noptii, vor avea loc intilniri intre protagonistii spectacolelor si critici, public, ziaristi.
Aceasta saptamina-maraton, ça veut dire proiectul TAM intitulat Festivalul International de Teatru Atelier, despre ale carui intimplari Observatorul cultural va va tine la curent, se inscrie cu succes in cadrul unui an a carui prima jumatate s-a dovedi