Interesul municipalitatii pentru construirea unei autogari pe terenul de la SC Autobuzul SA, in parteneriat cu un operator particular de transport, scoate societatea ieseana de transport local in comun din schema oricarei rentabilizari •Mihai Giubernea declara ca obtinerea autorizatiei de mediu intarzie constructia autogarii pana la sfarsitul anului
Primaria ieseana este interesata de construirea unei autogari pe terenul de la SC Autobuzul SA. Din punctul de vedere al viceprimarului Nichita, municipalitatea trebuie sa detina controlul operatorilor particulari de transport judetean si interjudetean, chiar daca este nevoie sa sacrifice interesele SC Autobuzul SA. "Nu trebuie sa facem un lucru mic. Este o pozitie centrala, ce trebuie pusa in valoare atunci cand se vorbeste de construirea unei autogari", a declarat Gheorghe Nichita, atunci cand Mihai Giubernea a afirmat ca a gandit un proiect mic, corespunzator unei investitii de 200 milioane lei. In conditiile in care terenul de peste 1.000 de metri patrati apartine Primariei si daca se tine cont de sugestia viceprimarului Nichita, de a se apela la o solutie de parteneriat cu un operator de transport judetean, se poate spune ca, dintr-un anumit punct de vedere, municipalitatea pregateste scoatere din joc a Autobuzul SA.
In conditiile in care singurele autogari autorizate din Iasi au pozitii periferice, construirea unei autogari pe terenul de la SC Autobuzul SA va fi privita de catre ieseni ca o adevarata mana cereasca. Mihai Giubernea a declarat, in cadrul sedintei de ieri cu directorii de Regii, ca pentru a putea trece efectiv la construirea autogarii, este necesar ca Inspectoratul de Protectie a Mediului sa-i elibereze avizul de functionare. Proiectul constructiei autogarii a fost efectuat, conform afirmatiilor lui Giubernea, de catre proiectantul societatii comerciale. "Nu am fonduri decat p