Deşi definiţiile clasei mijlocii româneşti nu sînt încă statornicite, ca la carte, exponenţi există: printre ei se numără ori persoane care trăiesc decent dintr-un salariu mare, fie el la stat sau la o firmă privată, ori mici şi mijlocii întreprinzători particulari. Cuvîntul "decent", pomenit mai devreme, cred că defineşte deja standing -ul reprezentanţilor acestei categorii. Amănuntele le vor da intervievaţii înşişi, pe care ne permitem să îi considerăm ca făcînd parte din clasa mijlocie neaoşă. Cosmin Alexandru, preşedintele URR (Uniunea pentru Reconstrucţia României) şi director general al GFK (Institutul de cercetare de piaţă), Dan Chişu, proprietarul magazinelor Pier-Import, al Cafe Deko şi al restauratului Esperanto, Anamaria Matei, ingineră angajată la stat, Sorin Vulpe, general manager al Aşezămîntului Cultural Academia Caţavencu, ne vor povesti ce înseamnă pentru ei clasa mijlocie, în ce constau ocupaţiile şi business-urile care îi fac reprezentanţi ai acesteia, cum şi le-au construit, în ce măsură acestea le-au creat un anumit standing şi care este acela. Anamaria Matei, ingineră angajată la stat, dar cu un salariu peste medie, consideră că din clasa mijlocie fac parte "destule familii de tineri şi mai puţin tineri, cu vîrstele între 27-45 de ani, care lucrează în cadrul unor companii mai mari - multinaţionale - sau mai mici, dar dinamice - bănci, societăţi de asigurări -, sau care dezvoltă propriile afaceri şi care au un venit net pe familie de cel puţin 1.200 de euro". Cosmin Alexandru, preşedintele partidului care se adresează cu precădere acestei categorii sociale, îi plasează în middle-class pe angajaţii firmelor private şi multinaţionale, dar şi pe cei de la stat cu salarii mari, precum şi pe micii întreprinzători. O altă caracterisitică a clasei mijlocii semnalată de dl Alexandru este gruparea acesteia în Bucureşti şi marile oraşe cu mediu eco