In Romania, trebuie sa moara cineva pentru ca autoritatile sa ia masuri. Dincolo de strategii, preocuparea decidentilor pentru cetatean, prin votul caruia ajunge la un moment dat intr-o pozitie de putere, se poate evalua in functie de numarul de victime pe care l-a produs tranzitia. Discursurile sforaitoare nu mai reusesc sa acopere nepasarea.
Pentru ca e mai mult decat incompetenta cand asisti la moartea unui batran in fata unei farmacii, a unui copil in parcul de distractii sau a o suta de oameni intr-o explozie cum a fost cea de la Mihailesti. Accidente se produc oriunde in lume, dar, in Romania, este vorba despre incapacitatea guvernelor ce s-au perindat la conducere in elaborarea si aplicarea de politici publice de calitate.
In spatele multor tragedii din ultimii 14 ani s-au aflat functionari publici, cu interesele sau dezinteresul lor.
Oficiul pentru Protectia Consumatorului si-a adus aminte de parcurile de distractii dupa accidentul de la Navodari, in care a murit un tanar si au fost raniti mai multi copii.
Curatenia din maternitati a devenit lege doar dupa moartea nou-nascutilor de la Maternitatea din Ploiesti, datorata unor infectii nosocomiale (cauza de mortalitate a carei incidenta nu poate fi stabilita, conform ultimei Strategii privind sanatatea publica).
Siguranta rutiera a intrat pe agenda guvernamentala doar dupa ce numarul accidentelor de masina soldate cu decese a crescut in proportie geometrica. Transportul de substante periculoase pe sosele a fost reglementat dupa Mihailesti si, probabil dupa accidentul de la Gugesti, care putea sa se termine prost, vom asista la adoptarea unor norme de siguranta, in acelasi domeniu, pe calea ferata.
Dupa dictionar, politicile publice circumscriu aria politicilor guvernamentale realizate in numele interesului public, interpretate si implementate de actori