In asteptarea congresului, presedintele partidului de guvernamint a decis sa angajeze imaginea PSD – atit cit a mai ramas din ea, adica extrem de putin – intr-un incredibil schimb de replici cu liderii Aliantei D.A., in special cu liberalul Stolojan. Caracterul incredibil al comunicatelor PSD e dat, pe de o parte, de grosolania si trivialitatea registrului ales, iar pe de alta parte, de directia in care sint orientate atacurile.
Despre cel dintii aspect, sa remarcam ca Adrian Nastase nu este la prima abatere. Presedintele PSD recidiveaza, dupa o indelung comentata si citata formulare rostita nu oriunde, ci in plenul Parlamentului.
Fondul de vulgaritate tradat de asemenea periodice „scapari“ contrasteaza insa cu portretul pe care cu migala se straduieste premierul sa si-l contureze de patru ani incoace. Prieten al artelor, fin, priceput si pasionat colectionar de arta romaneasca, pozind princiar impreuna cu familia, Adrian Nastase a dorit din rasputeri sa-si impuna profilul unui soi de aristocrat aflat la cirma partidului sau republican si social-democrat pe deasupra.
Protector al artistilor, implicat indeaproape in proiectul Muzeului de Arta Contemporana, vinator priceput si avicultor la ferma de la Cornu – iata ce a dorit candidatul la Presedintie sa construiasca, in materie de imagine personala, vreme de trei ani si jumatate. Din timp in timp, o vorba cu damf de mahala zgirie suprafata atent lustruita si tulbura prin stridenta seninatatea peisajului desenat in laboratoarele de propaganda.
Ca viitor candidat la Presedintie, Adrian Nastase pare confuz. In cautarea unei noi identitati, personajul alearga deodata dupa mai multe tipologii. Exista inca, desi din ce in ce mai estompat, colectionarul rafinat si protectorul artelor. Apare din urma, cu mult mai multa forta, autorul vizitelor de lucru si al comunicatelor vulgare. Neconv