Firma "Petlon", de exemplu, nu a adus la Iasi decit 10% din cantitatea pe care se obligase sa o livreze pina la sfirsitul lui noiembrie. Firma a transmis ca au probleme in negocierile de la Moscova. In plin sezon rece, carbunarii ii sfideaza cu nerusinare pe ieseni. Cele doua firme de la care CET Iasi a contractat carbune pentru termoficare nu au adus pina acum decit jumatate din cantitatea prevazuta in graficul initial. Astfel, firma "Petlon Entreprises", desi s-a angajat sa livreze 40.000 tone de huila pina la sfirsitul lunii noiembrie, abia a livrat in magaziile CET-ului 4.000 de tone. "Am vorbit cu oficialii firmei «Petlon» care mi-au spus ca au probleme cu firmele de la care au inchiriat garniturile de tren cu care transporta carbunele la noi. In prezent, reprezentantii firmei se afla la Moscova pentru negocieri si mi-au promis ca, in cursul zilei de astazi sau cel tirziu miine, imi vor da un raspuns clar in aceasta problema", a declarat Dorin Ivana, director CET. Cealalta firma angajata de CET pentru a aduce carbune, "Constant Oil", sta ceva mai bine. Graficul acestei firme prevedea aducerea a 75.000 de tone pina la finalul lunii. "Pina in acest moment, «Constant» ne-a livrat 51.000 de tone. Din ultimele rapoarte primite de la ei am aflat ca sint pe drum inca 7.000 de tone, care vor ajunge la Iasi in cel mult 12 zile", a declarat Ovidiu Mihaiuc, purtator de cuvint CET. Contractul semnat intre CET si cele doua firme prevedea ca, pina la sfirsitul anului, in Iasi vor ajunge in total 150.000 tone de huila, 50.000 de la "Petlon" si 100.000 de la "Constant". La un pret de 79,5% pe tona, rezultat in urma unor negocieri cu cintec purtate atit la Iasi, cit si la Bucuresti, reiese ca, pentru aceasta afacere, din bugetul local se vor aloca aproape 12 milioane dolari. Pe de alta parte, pentru fiecare de zi intirziere, contractul stabileste o penalitate de 0,06% din cantit