Ramasi fara locuri de munca, ortacii din Harghita s-au apucat de taximetrie ilegala. Cu banii primiti in urma disponibilizarilor, fostii mineri din orasul Balan si-au cumparat Dacii pe care le-au transformat in taxiuri.
Minerii-taximetristi isi rotunjesc veniturile transportand calatorii din statia de autobuz din Balan pana la gara CFR, aflata la aproximativ 40 de kilometri, sau chiar pana la Miercurea Ciuc. Afacerile minerilor bisnitari au mers ca pe roate pana cand edilii primariei Balan au constatat ca, pentru activitatea desfasurata, fostii mineri nu detin autorizatii. "Autobuzul ajunge de foarte multe ori in gara CFR Izvoru Olt aproape gol, din cauza ca majoritatea calatorilor prefera sa circule comod si rapid cu «taxiul»", a declarat primarul din Balan. Seful Politiei, inspectorul Fanel Bucur, spune ca e dificil de dovedit vinovatia taximetristilor ilegali. "In cele mai multe cazuri, clientii nu recunosc ca platesc pentru acest serviciu si spun ca sunt rudele sau cunostintele soferului". Cu toate acestea, in urmatoarea perioada vor fi efectuate controale impreuna cu inspectorii ARR. Navetistii harghiteni spun ca taximetria ilegala a devenit o sursa de venit pentru minerii disponibilizati aflati la limita subzistentei, care nu isi permit sa obtina autorizatiile necesare pentru practicarea taximetriei in mod legal. Ramasi fara locuri de munca, ortacii din Harghita s-au apucat de taximetrie ilegala. Cu banii primiti in urma disponibilizarilor, fostii mineri din orasul Balan si-au cumparat Dacii pe care le-au transformat in taxiuri.
Minerii-taximetristi isi rotunjesc veniturile transportand calatorii din statia de autobuz din Balan pana la gara CFR, aflata la aproximativ 40 de kilometri, sau chiar pana la Miercurea Ciuc. Afacerile minerilor bisnitari au mers ca pe roate pana cand edilii primariei Balan au constatat ca, pentru activitatea desfasurata, fo