•Greselile cele mai frecvente, capitolele unde elevii ar trebui sa invete mai mult si care este secretul unui zece la examene •Profesorii de matematica sustin ca, de la an la an, greselile facute in lucrarile elevilor sunt aproximativ aceleasi •Problemele de exprimare dau batai de cap profesorilor atunci cand trebuie sa corecteze tezele la limba si literatura romana
Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi s-au interesat despre cele mai frecvente greseli pe care le fac elevii in teze la testele nationale si capitolele care necesita mai multa atentie din partea candidatilor. Profesorii de matematica sustin ca, de la an la an, greselile sunt aproximativ aceleasi, elevi nu acorda suficienta atentie la ordinea in care trebuie efectuate operatiile de inmultire, impartire, adunare si scadere. De cele mai multe ori, rezultatele sunt date peste cap din cauza ca nu sunt facute operatiile in ordinea impusa de calculele matematice. Un moment de neatentie al unui elev, in care se face o adunare inaintea inmultirii, il poate costa intreg rezultatul, la corectare o greseala de acest gen fiind taxata drastic de profesorii corectori. Lista greselilor frecvente este completata de ecuatiile de gradul doi si de formulele care trebuie aplicate in acest caz. De asemenea, profesorii atentioneaza si asupra capitolului in care sunt invatate formulele de calcul prescurtat. Pentru ca formulele de calcul prescurtat sunt foarte frecvente in subiectele de examene, elevii trebuie sa acorde o atentie deosebita pentru a le intelege. "Daca sunt foarte atenti in clasa, la explicatiile profesorului si mai ales daca mai fac cateva exercitii acasa, copii nu ar trebui sa aiba probleme. Asta conteaza foarte mult, atentia in clasa si exercitiu acasa", sustine Nicu Miron, inspector de matematica in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ).
Gramatica, un ghimpe pentru elevi @N