Potrivit studiilor efectuate de consultantii internationali "Atkins U.K." si ING Bank din Londra la solicitarea Fondului Monetar International (FMI), Romania pierde anual peste 50 de milioane de euro prin neconstruirea autostrazii Bucuresti-Brasov.
Reprezentantii organizatiei patronale ARACO sustin ca prin construirea acestei autostrazi in regim de parteneriat public-privat, toate cheltuielile de constructie si intretinere pentru o perioada de 30 de ani ar reveni in exclusivitate investitorilor straini. Cu alte cuvinte, pe parcursul urmatorilor trei ani, in Romania ar urma sa intre peste doua miliarde de euro si s-ar crea peste 15.000 de locuri de munca directe. Cu toate ca finalizarea negocierilor si initializarea contractului de parteneriat public-privat au avut loc inca din iunie 2004 - cu acceptul FMI si al consultantilor internationali "Atkins" si "ING", care au confirmat "value for money" pentru acest proiect -, lucrarile nu au inceput nici pana acum, intarzierile generand pierderi enorme pentru Romania.
In numele celor 320.000 de salariati ai sai, organizatia patronala ARACO cere public Ministerului Transporturilor sa-si asume raspunderea pentru neinceperea lucrarilor la autostrada Bucuresti-Brasov si sa-si motiveze oficial decizia.
Studiile de fezabilitate efectuate pe traseul Bucuresti-Brasov demonstreaza ca acest tronson este singurul din Romania care ar necesita o autostrada deoarece traficul depaseste 45.000 de autovehicule in 24 de ore, de trei ori mai mult decat impun normele legale pentru construirea de autostrazi si de aproximativ 15 ori mai mult decat pe traseul Pitesti-Sibiu.
Romania s-a angajat sa construiasca trei mii de kilometri de autostrazi, insa, potrivit ARACO, in ritmul actual de aproximativ 12 kilometri pe an, acest angajament va fi realizat in urmatorii doua sute de ani. In prezent, Romania se afla pe unul dintre u