M-am hotarit greu sa particip la acest concurs. (...) Am ezitat sa ma inscriu din cauza situatiei de la TNB dupa plecarea lui Sararu si pentru ca, intorcindu-ma in ultimii doi ani ca actor, pe scena, nu as fi vrut sa ma inham iarasi la o munca administrativa atit de grea.
Cind am fost ministru al culturii a trebuit sa stau departe de actorie si am suferit. Acum nu mai vreau sa-mi parasesc profesiunea de baza. Voi continua sa joc si in calitate de director TNB. Am doua spectacole la Teatrul Bulandra, la care nu voi renunta. Partea administrativa nu va trece peste cea artistica de asta-data. Sper sa joc si in alte spectacole.
Care credeti ca au fost punctele tari ale programului dv. managerial?
In programul meu puneam in balanta istoricul TNB de-a lungul timpului si istoricul acestei institutii dupa ?90, cu momentele pozitive si negative ale devenirii lui. In paralel, am discutat in program despre legislatia in domeniu. Legislatia TNB si a celorlalte teatre este incremenita in vechiul sistem legislativ, un sistem comunist. Institutiile de spectacole si, in general, munca in arta se supun rigorilor legii finantelor publice sau sistemului bugetar national. Astfel, nu putem vorbi de o reala autonomie si de o incercare? de reformare a domeniului.
Am propus doua schimbari posibile (Legea 504, promulgata recent, nu produce o schimbare in punctele esentiale): sistemul de salarizare si sistemul de contractare a artistilor.
Sistemul de salarizare trebuie schimbat, scos din Legea finantelor. Trebuie sa existe un salariu de baza, iar suplimentarile sa se faca in functie de calitatea si cantitatea muncii. Asta presupune un sistem de evaluare, care sa asigure un sistem? de plata direct proportional cu efortul artistic. Acest sistem ii va scoate din inertie pe actorii care stau la caldurica, cu un salariu garantat.
In legatura cu si