Pentru gara din Cluj, in renovare de ani buni, Diekat Construct SA primeste un milion de euro(Foto: )
*Pentru 1,09 milioane de euro primiti de Diekat Construct, Clujul a fost introdus dubios pe o lista ale carei criterii nu le intruneste *O parte de lucrari au fost deja efectuate, cu alti bani
Diekat Construct SA, filiala din Romania a grecilor de la Diekat, va primi un milion de euro pentru lucrari la gara CFR din Cluj, insa banii au fost destinati garii din Cluj pe criterii cel putin ciudate. Singura conditie intrunita de statia din Cluj este afluxul de calatori.
Orasul Cluj nu este situat pe un coridor feroviar pan-european si nu este nici nod de cale ferata. Raspunsurile oficiale la obiectii se refera la faptul ca Clujul este un oras mare si ca ar fi pacat ca gari mai mici, dar care intrunesc conditiile, sa primeasca banii.
Conditii neintrunite
Lucrarile anterioare la gara, care nu au fost finalizate nici acum, au fost atribuite fara licitatie Antreprizei de Constructii si Instalatii Cluj. Criteriile de alocare a banilor pentru lucrarile de reparatii au fost printre altele situarea pe un coridor pan-european, afluxul de calatori si statutul de nod feroviar.
Clujul nu e nici nod feroviar, singurele legaturi sunt Oradea si Dej, si nu este situat pe un coridor pan-european. In zona Ardealului, noduri de cale ferata sunt Apahida, Dej, Beclean, Oradea si Jibou. „Nimeni nu baga un milion de euro in Apahida, de exemplu, care e nod, dar nu e o statie importanta", sustine Culda.
In ce priveste situarea pe un coridor pan-european, legatura Clujului cu coridorul IV se face pe ramura nordica a acestuia, prin Coslaru (Alba). Coridorul IV pan-european, cel mai apropiat de Cluj, strabate Romania pe ruta Arad – Simeria â€â