Cel mai cunoscut tren din Romania este personalul Oltenita - Bucuresti. Nu traverseaza muntii, nu ajunge pe malul marii, nu merge nici pe sub pamant, dar a devenit celebru din cauza numarului urias de blatisti si a conditiilor inumane de calatorit. Chiar daca vedeta cailor ferate pare a fi "Sageata albastra", cel mai cunoscut tren din Romania este personalul Oltenita - Bucuresti. Nu traverseaza muntii, nu ajunge pe malul marii, nu merge nici pe sub pamant, dar a devenit celebru din cauza numarului urias de blatisti si a conditiilor inumane de calatorit.
Iliescu, Dunare, peste, canal, santier naval. Cam astea sunt lucrurile care ii vin in minte oricarui roman atunci cand aude de Oltenita. Un alt reper pentru urbea natala a fostului presedinte este si trenul personal care face legatura cu Capitala. O calatorie dureaza mai bine de doua ceasuri si se desfasoara pe un taram al groazei, de unde risti sa ajungi direct la spital daca deranjezi pe cineva mai iute la manie sau care crede ca toate relele de pe fata Pamantului sunt indreptate impotriva sa.
REZERVAT. Prima garnitura porneste la drum din Oltenita. Este personalul 8061. Olteniteanul cel sarac porneste cu noaptea in cap spre gara, nu inainte sa isi arunce in traista cateva rosii, o bucata de paine si o cutie de pateu. Daca nu e post. Trenul pleaca la 3:45. Cu o jumatate de ora inainte, cateva siluete pot fi zarite pe strazile orasului. Se indreapta timid spre gara. Vorbesc in soapta, dar nu pentru ca i-ar putea trezi din somn pe semenii lor. Motivul este cu totul altul. Cei care apeleaza la acest tren sunt oameni cu adevarat saraci, imbracati modest, care muncesc la periferia Capitalei pe salarii ridicole. Oltenita este un oras mic, in care mai mult se barfeste decat se munceste. Cine merge cu acest tren, chiar daca o face pentru a-si castiga painea, este privit cu dispret pana si de cei care nu fac