La intalnirile cu oficialii romani, coreenii mimeaza furia starnita de propunerile negociatorilor romani: ridica vocea, se infurie, se inrosesc, parasesc incaperea, revin, se calmeaza, se infurie iar, ameninta ca pleaca si nu se lasa deloc. Toate fac parte din arta negocierii.
Statul roman vrea sa redevina majoritar in compania Daewoo Automobile Romania (DAR) inainte de data la care expira intelegerea prin care societatea craioveana mai are dreptul sa construiasca masini cu acest brand. Reprezentantii actionarului coreean stiu ca guvernul roman este la stramtoare si negociaza de pe pozitii de forta
Pentru a rezolva problema coreeano-craioveana, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) a fost mandatat de guvern sa negocieze cedarea de catre Daewoo Motor a cotei de 51% din actiunile DAR si stingerea creantelor partii coreene fata de producatorul auto din Craiova.
Pentru aceasta, OPSPI a fost mandatata sa angajeze o societate civila profesionala de avocati din Romania, specializata in tranzactii comerciale internationale, si o firma de consultanta specializata in tranzactii economico-financiare recunoscuta pe plan international pentru expertiza juridica la nivel international in rezolvarea situatiei de la Daewoo Automobile Romania.
„Au inceput demersurile de selectare a consultantilor. Nu va fi un proces selectiv de lunga durata. Vom alege consultantii intr-un termen scurt. Ei trebuie sa ne ajute la finalizarea documentelor si sa ne acorde sprijin, intrucat negocierile cu reprezentantii firmei coreene sunt extrem de dificile”, a declarat pentru SFin Mihai Catuneanu, presedintele OPSPI.
Surse din domeniul avocaturii ne-au declarat ca a fost deja ales consultantul juridic: Societatea de Avocati Suca si Asociatii. Creata prin desprinderea unei puternice echipe de avocati de la o casa d