Scoala are inca un rol consi derabil in formarea tinerilor, daca ne luam dupa rezultatele ultimului sondaj CURS, care si-a propus sa analizeze comportamentul de consum al programelor audiovizuale a Scoala are inca un rol consi derabil in formarea tinerilor, daca ne luam dupa rezultatele ultimului sondaj CURS, care si-a propus sa analizeze comportamentul de consum al programelor audiovizuale a doua categorii de elevi, 11-14 ani si 15-18 ani. Scoala este, astfel, principala sursa de invatare a valorilor social-civice, in randul ambelor grupuri de varsta. Tot scoala e principala responsabila de invatarea unor valori similare: libertatea de expresie, comportamentul activ, patriotismul si eroismul. Scoala este si cea care ii familiarizeaza pe elevi cu principalele valori si atribute ale succesului si reusitei profesionale: creativitatea, competenta, spiritul de competitie, formarea culturala, performanta. In schimb, agresivitatea si vulgaritatea sunt invatate in proportii considerabile (66%, respectiv 64%) de la televiziune.
Elevii afla despre sex de la televizor si de la scoala
Despre sexualitate si placerile vietii, cei mai multi elevi, indiferent de varsta, au aflat de la televizor. Cea de-a doua sursa de invatare despre sexualitate o reprezinta scoala. Ingrijorator este insa ca sexualitatea este inca un subiect tabu in cadrul familiei, putini parinti abordand acest tip de subiecte cu copiii lor: doar 8% din elevii de 11-14 ani, respectiv 10% din cea de-a doua categorie, au fost familiarizati de parinti cu notiuni privind sexualitatea. Cat priveste timpul liber, si unii, si altii prefera sa il petreaca in aer liber, intalnindu-se cu prietenii, in parc. Numai 8,6% din cei mici si 7,2% din cei mari declara ca-si petrec timpul liber citind sau invatand: in primul caz, cititul e pe locul 4, iar in cel de-al doilea, pe locul 5, devansat de activitatile spor