•Secretarul CJ, Ion Serbina, pregateste o noua programa scolara destinata copiilor cu dizabilitati •Din cauza cadrelor didactice nespecializate si a sistemului actual de educatie, foarte putini copii cu handicap au fost integrati in scolile de masa
Integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa merge foarte greu. Desi reglementarile in vigoare si linia de actiune adoptata in Romania sprijina disparitia scolilor speciale si introducerea elevilor cu dizabilitati fizice si psihice in scoli normale, in practica lucrurile evolueaza greu. Foarte putini copii cu handicap au reusit sa se integreze in colective de elevi normali si dau randament. Deranjat de situatie, Ion Serbina, secretarul Consiliului Judetean, are initiative de rezolvare a problemei. In primul rand, acesta spune ca programa scolara actuala nu este potrivita pentru copiii veniti din centre speciale. "Nu este normal ca un copil cu deficiente sa stea inchis intr-o sala de clasa timp de 10 ore. Pentru acesti elevi trebuie creata o programa scolara speciala, care sa aiba cursuri interactive. De exemplu, materii ca geografia sau biologia pot fi studiate in natura, mai aproape de nivelul lor de intelegere. De aceea, am cerut Directiei de Asistenta Sociala sa elaboreze o propunere de programa scolara pe care o vom inainta Ministerul Educatiei si Cercetarii spre analiza", a declarat Ion Serbina. Propunerea autoritatii iesene nu are insa sanse sa fie aplicata in acest an, deoarece scoala deja a inceput. Secretarul Consiliului Judetean are insa speranta ca programa ce va fi trimisa de la Iasi sa fie luata in calcul pentru anul scolar 2006-2007.
Module speciale pentru educare
Pe de alta parte, Camelia Gavrila, inspector general al Inspectoratului Scolar Judetean Iasi (ISJ), a afirmat ca pentru a se realiza integrarea copiilor cu handicap mental usor in unitati