- In ce imprejurari v-a venit ideea de a deschide o galerie proprie? - Ideea de a deschide o galerie proprie am avut-o inca de pe bancile Facultatii de Istoria si Teoria Artei, dar, in acele - In ce imprejurari v-a venit ideea de a deschide o galerie proprie?
- Ideea de a deschide o galerie proprie am avut-o inca de pe bancile Facultatii de Istoria si Teoria Artei, dar, in acele conditii, era imposibil pasul practic. Dupa `90, n-am putut s-o deschid repede, din pricini financiare. Pentru ca nu am conceput nici atunci, asa nu concep nici acum ca spatiul galeriei sa nu fie proprietatea galeriei. In clipa in care aceasta conditie s-a indeplinit, am deschis Luchian 12, insa acest lucru s-a intamplat abia la mijlocul lui 2002.
- Ati mai facut comert cu opere de arta?
- Comert cu arta nu am facut inainte, dar atat ca muzeograf, cat si ca expert al Oficiului National pentru Patrimoniu am trait in intimitatea fizica si morala a obiectului de arta, am cunoscut colectionari si am trait nemijlocit disfunctiile unei piete de arta salbatice si necrutatoare.
- Ce piese valoroase aveti in galeria dumneavoastra?
- Toate obiectele care intra in galeria mea sunt selectate cu multa grija, ele devin parte din proiecte culturale mai ample si materiale de cercetare pentru diverse studii istorice si critice. Chiar si atunci cand numele autorilor nu sunt foarte sonore sau, la limita, cand lucrarile sunt nesemnate, obiectele sunt valoroase in sine, ca lucrari de arta pur si simplu, indiferent de context. Asa, ca piese iesite din comun, pot fi amintite lucrari de Andreescu, Iser, Pallady, Darascu, Ressu, Hans Mattis Teutsch, Sabin Popp, Dimitrie Mihailescu, Ipolit Strambu, Emil Cornea, Constantin Ceraceanu si multe altele. Mai putin exponate din afara: ceva scoala maghiara, scoala franceza - Jules Tavernier, artisti de origine romana care s-au integrat in a