De la gasca la comunitate virtuala
Cand a fost lansat, site-ul okazii.ro era considerat un serviciu de nisa si multi nu credeau in succesul sau. Treptat, okazii.ro s-a modernizat si s-a imbunatatit, astfel incat astazi poate fi numit ?Ebay-ul romanesc?. Acest serviciu nu face decat sa intermedieze vanzari, cumparari si donatii, responsabilitatea tranzactiei din realitate apartinand numai celor doi parteneri - vanzatorul si cumparatorul.
Dupa ce se inregistreaza, utilizatorului i se aloca un spatiu pe server, unde vor figura licitatiile curente si alte informatii utile. Atunci cand scoateti ceva la vanzare, descrieti produsul si adaugati fotografii. Puteti alege dintre mai multe sisteme de licitatie si valabilitatea. Pentru a inspira incredere, este bine sa raspundeti intrebarilor clientilor si sa va tineti de cuvant. Incercarile de fraudare a sistemului va vor atrage excluderea de pe site.
Majoritatea utilitatilor la okazii.ro sunt gratuite, dar daca vreti sa va promovati produsul puteti plati mici taxe pentru a evidentia obiectul in catalogul licitatiilor.
Din perspectiva cumparatorului, una dintre cele mai interesante caracteristici este ?autolicitatorul?. Este vorba despre un agent virtual, care liciteaza in locul dumneavoastra, fara a depasi o anumita suma pe care o precizati initial. La sfarsitul licitatiei, fiecare partener poate introduce un comentariu la adresa celuilalt, si aceste opinii influenteaza scorul general al utilizatorului.
Imitatie si multe incercari
Celelalte site-uri de licitatii romanesti sufera, in general, de lipsa membrilor. Este greu sa ?furi? clientii altui site de profil care a muncit ani intregi la fidelizarea publicului sau. Este vorba despre un cerc vicios: utilizatorii nu se inscriu pe site-uri de licitatii mai putin cunoscute pentru ca nu vad multe obiecte in catalog, dar imbogatirea