Copartenera la fraudarea SAAF, societatea clujeana "General Invest" SRL a tranzactionat din triajele SNCFR, prin intermedierea cu puternic accent pesedist mai mult de 4500 de vagoane ca fier vechi, incepand din 1998, a caror destinatie, insa, a fost cea a reconditionarii si implicit repunerii in functiune in strainatate.
Aceasta afacere nu umai ca prejudiciaza SNCFR, dar afecteaza traficul feroviar al publicului, care este nevoit, de cele mai multe ori, la preturi inacceptabile sa calatoreasca in conditii rareori umane.
Pe langa faptul ca "General Invest" se ocupa cu afaceri dintre care cele ale Regionalei, implicata, printre altele in tranzactii in domeniul imobiliar, acum cercetata de membrii reprezentanti ai Corpului de Control ai Guvernului si de cei ai Camerei de Conturi, ea a reusit sa dea tunuri imense in bugetul statului, masurile aplicate impotriva prejudiciilor aduse de aceasta ramanand intens asteptate.
Afacerile SAAF (Societatii de Administrare a Activelor Feroviare) sunt deja cunoscute ca fiind prejudicioase pentru bugetul statului incepand cu anul de gratie 1998. In acest an, societatea care se ocupa cu revalorificarea activelor SNCFR era chiar Societatea de Administrare Active Feroviare-SAAF, care provenea din divizarea SNCFR. In conformitate cu Ordonanta nr. 12 emisa pe 7 iulie 1998 de catre Guvernul Romaniei, incepand cu 1 octombrie 1998 Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR) se reorganiza prin divizare in cinci societati independente una fata de cealalta din punct de vedere legal.
Principalul obiectiv al reorganizarii a fost crearea unor noi entitati, numite "societati succesoare", care pot functiona pe baze comerciale, fapt care sa permita in cele din urma privatizarea societatilor nou create.
Societatile Succesoare sunt&