Proiectul "10 pentru Romania", initiat de Realitatea TV si avandu-l ca reprezentant pe domnul Mihai Tatulici, director Programe Realitatea TV, a ajuns la finalul fazei a doua a cercetarii sociologice.
Demersul a debutat in luna octombrie 2005 si constituie o cercetare sociologica realizata in doua etape, cu sprijinul a patru mari institute de sondare a opiniei publice: INSOMAR, IMAS, TNS-CSOP si CURS.
ETAPE. Directiile principale ale primei etape de desfasurare a proiectului, derulata pe un esantion reprezentativ de 4.304 persoane, au constat in stabilirea criteriilor relevante pentru public in aprecierea performantei pentru 11 categorii, precum si identificarea personalitatilor care beneficiaza de cel mai inalt grad de notorietate, in cadrul fiecarei categorii. Au fost selectate 10, respectiv cel mai bine reprezentate la nivelul votului public: politicieni, analisti politici, parlamentari, ministri, oameni de afaceri, sportivi, tineri politicieni, jurnalisti, interpreti vocali si actori. Pentru fiecare categorie in parte au fost subliniate cele mai frecvente trei criterii considerate ca fiind cele mai relevante din perspectiva publicului respondent. Cel de-al doilea val de cercetare, realizat pe un esantion reprezentativ format din 5.000 de subiecti, a avut ca finalitate desemnarea celor mai performanti reprezentanti din cele 10 categorii pe baza criteriilor de performanta deja identificate.
Campania "10 pentru Romania" se va finaliza la data de 20 decembrie, ce va coincide cu decernarea premiilor castigatorilor din cadrul fiecarei categorii. Clasamentul final reprezinta ultima etapa, iar rezultatele vor fi anuntate in cadrul evenimentului organizat de Realitatea TV si gazduit de Ateneul Roman, la care vor participa 700 de reprezentanti marcanti ai vietii sociale, politice, economice si culturale romanesti.
CARTE. In cadrul galei de decernare