Deocamdata, vor continua dinamitarile pentru a se incerca dislocarea bucatilor mari de stanca. Oricum, promite seful statului, la primavara vor incepe lucrarile pentru un tunel feroviar mai larg si o constructie care sa apere DN7 de eventualele caderi de stanci: ?Cred ca solutia ar fi prelungirea tunelului de cale ferata si construirea unei rampe care sa arunce pietrele direct in Olt, nu pe sosea. Pentru circulatia trenurilor ar exista si solutia unui viaduct construit pe firul apei. Eu, ca ministru al transporturilor, am mai facut o incercare esuata de a darama muntele acesta. Cred ca era bine daca as fi continuat atunci, poate ca pana acum investitia era gata. Nu s-a facut pana acum ceva de anvergura din lipsa banilor, in conditiile in care in 2005 Ministerul Transporturilor a avut o reducere de finantare de cinci mii de miliarde?. Basescu a mai spus ca va reveni in zona, ca la Maracineni, ?pana cand lucrarile vor fi terminate.?
Declarativ, traficul a fost deja reluat de cateva ori
De la blocarea Vaii Oltului, pe 28 decembrie 2005, diferiti oficiali au oferit mai multe variante de deschidere a traficului rutier.
29 decembrie 2005: Traficul va fi reluat in 2-3 zile (Comunicat MTS)
30 decembrie 2005: Nu se va putea relua circulatia mai devreme de 4-5 zile (Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor)
2 ianuarie 2006: Speram ca maine-seara sa dam drumul la traficul rutier (Eugen Manescu, directorul CNAND)
3 ianuarie 2006: Traficul poate fi reluat in 36 de ore daca lucrarile se desfasoara conform programarilor (Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor)
5 ianuarie 2006: Speranta mea e sa se dea drumul la trafic maine-poimaine, dar nu la trafic greu (Traian Basescu, presedinte)
Ultima solutie: zid la marginea drumului
Ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre, a gasit ieri explicatia pentru intarzier