Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) si-a deschis ieri portile pentru jurnalisti si specialistii acestei industrii, urmand ca publicul sa fie invitat abia sambata. Cea de-a 18-a editie internationala a celei mai importante expozitii de gen din America de Nord a debutat in forta
La cel mai important salon din America, multe masini amintesc de vremea bunicii
Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) si-a deschis ieri portile pentru jurnalisti si specialistii acestei industrii, urmand ca publicul sa fie invitat abia sambata. Cea de-a 18-a editie internationala a celei mai importante expozitii de gen din America de Nord a debutat in forta, cu prezentarea unor modele revolutionare, cum ar fi Dodge Challenger, modelul care ar trebui sa spulbere mitul Mustangului de la Ford, sau Chrysler Imperial, o berlina masiva, ce aduce aminte de anii ?50.
Ultima varianta a legendarului Ford Mustang, de acum doi ani, nu a prins foarte bine la public, tinerii americani reorientandu-se, ca si parintii lor, spre masinile de clasa mica, japoneze, care consuma foarte putin in comparatie cu bolizii lansati pe piata de colosii General Motors, Ford si DaimlerChrysler. Se pare ca dezastrele din 2005, multe generand scumpirea carburantilor, i-au speriat pe americani, care au cumparat, pentru prima oara dupa sapte decenii, mai multe masini japoneze decat din cele de productie autohtona.
Mustang, in piele de Cobra
Desi au sesizat noile tendinte ale pietei, constructorii nord-americani n-au reusit sa schimbe la timp macazul, asa ca prezinta la Detroit modele exclusiviste cu tenta retro, masive, foarte puternice si, cel mai probabil, bune consumatoare de benzina. Despre motorina inca nu s-a prea auzit in Statele Unite. Cadillac si-a incordat muschii cu doua modele uriase: Escalade ESV si Escalade EXT. Ford se lauda cu Shelby Cobra GT 500, in fapt o restilizare a ult