•Autonomie scolara mai mare in cateva domenii, gradinite arondate scolilor gimnaziale, mai multe ore de practica pentru elevii din scolile de arte si meserii (SAM), schimbari in zona personalului didactic, dar si sanctiuni mai dure •Acestea ar fi doar cateva dintre modificarile la Legea invatamantului
Profesorii ieseni au trimis la Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) o lista intreaga cu modificarile Legii Invatamantului, schimbari ce se impun odata cu alinierea invatamantului preuniversitar romanesc la cerintele europene. Autonomie scolara mai mare in cateva domenii, gradinite arondate scolilor gimnaziale, mai multe ore de practica pentru elevii din scolile de arte si meserii (SAM), schimbari in zona personalului didactic, dar si sanctiuni mai dure, sunt cateva dintre modificarile propuse de profesorii ieseni la Legea Invatamantului.
Elevii
Pe baza principiului descentralizarii, unitatile de invatamant ar trebui sa beneficieze de mai multa autonomie la capitole precum stabilirea optionalelor, administratie, resurse si politici de personal. Aceasta este dorinta directorilor de scoli si a inspectorilor scolari, cei care s-au implicat in elaborarea propunerilor. "Nu ne facem iluzii ca scolile vor beneficia de o autonomie asa cum beneficiaza universitatile, insa sunt unele aspecte pe care ar trebui sa le stabileasca directorii, scoala, impreuna cu intreaga comunitate locala", a precizat Camelia Gavrila, inspector general al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ). De asemenea, dascalii vor ca parintii sa devina mai responsabili, iar prin introducerea parteneriatului dintre scoala, elevi si parinti comunicarea sa aiba rezultate mai bune. O alta idee ar fi ca gradinitele sa devina "pepiniere" pentru scolile gimnaziale, prin arondare. Nu au fost uitati nici elevii de la SAM. Mai precis, propunerile la acest capitol fac referir