Caramizi si bolovani din carton, geamuri din lemn, zapada din material textil, Parisul secolului XX suprapus peste Anglia anilor 1800, toate sunt mici detaliile tehnice pe care se bazeaza industria de iluzii, care a cunoscut in 2005 unul dintre cei mai prolifici ani din Romania postdecembrista. Cu 11 pelicule filmate simultan, in timpul verii, Romania si-a atins capacitatea maxima.
„Cred ca, in Romania, nici daca plateai 1.000 de dolari pe ora pentru un om, nu mai avea cine sa lucreze", a spus Bogdan Moncea, directorul de marketing al Castel Film, unul dintre cele doua mari studiouri de film de langa Bucuresti.
Cu doi jucatori ce pot concura cu vest-europenii sau americanii, Media Pro Pictures si Castel Film, dar si multi altii mai mici, dar cu renume international, ca Atlantis Film, productia de film din Romania se bazeaza pe lungmetraje americane si britanice, mai putin frantuzesti si aproape deloc romanesti.
La numarul de filme, Castel conduce detasat, cu peste 100 de pelicule realizate din 1992 pana in prezent, in comparatie cu cele peste 50 de productii ale Media Pro Pictures, realizate in perioada 1999-2005. Clientii principali ai celor doua companii provin din aceleasi zone, in principal din Statele Unite si Marea Britanie, iar Atlantis Film lucreaza numai cu producatori francezi.
Media Pro. Cel mai mare studio din Europa de Sud-Est
Compania lui Adrian Sarbu a cumparat cele aproape 30 de hectare ale studiourilor Buftea in 1999, iar anul urmator a produs si primul film, „Epicenter". Nume ca Andy Garcia, Pink, Donald Sutherland, Jeremy Irons, sau Dennis Hopper sunt obisnuite ale studiourilor din Buftea inca din 1999.
Cele 50 de hectare pe care se intinde astazi cel mai mare studio din Europa de Sud-Est sunt ocupate de 15 platouri, decoruri cu strazi, vitrine, case, biserici, la care se adauga lacul, padurea si Palat