Daca vecinii nostri se gandesc sa circule pe calea ferata cu viteze demne de Formula 1, ceferistii s-ar multumi sa se poata lua la intrecere cu Daciile macar pe liniile principale. Bucuresti – Paris – 2.350 km, parcursi in circa trei ore cu avionul, 24 de ore non-stop cu autoturismul, peste 30 de ore cu trenul si cam 40 de ore cu autocarul. Peste cativa ani, aceste cifre ar putea sa se schimbe. Asta daca proiectele de modernizare si extindere a infrastructurii de
Daca vecinii nostri se gandesc sa circule pe calea ferata cu viteze demne de Formula 1, ceferistii s-ar multumi sa se poata lua la intrecere cu Daciile macar pe liniile principale.
Bucuresti – Paris – 2.350 km, parcursi in circa trei ore cu avionul, 24 de ore non-stop cu autoturismul, peste 30 de ore cu trenul si cam 40 de ore cu autocarul. Peste cativa ani, aceste cifre ar putea sa se schimbe. Asta daca proiectele de modernizare si extindere a infrastructurii de transport vor fi puse in practica. De exemplu, o autostrada din Capitala pana la granita cu Ungaria, interconectata cu sistemul maghiar de autostrazi, ar putea face ca, peste cinci-sase ani, distanta pana in “orasul luminilor” sa fie parcursa cu masina proprie in mai putin de 20 de ore, iar cu autocarul in 32-34 de ore (punand la socoteala si eliminarea controalelor vamale amanuntite).
Dar cea mai mare schimbare ar putea veni de la proiectul “Magistrale”, care doreste sa realizeze o linie ferata de mare viteza pe traseul Paris - Strasbourg - Stuttgart – M