(Foto: Saptamana Clujeana)
Necesitatea comunicarii dintre institutii si cetateni si mai ales imperativul transparentei activitatii institutiilor fac din achizitionarea de spatii publicitare in presa aproape o obligatie pentru reprezentantii autoritatilor publice.
Aceasta "obligatie" devine cu atat mai accentuata cu cat conducerea institutiei in cauza depinde de cetateni pentru a se mentine in functie.
Saptamana Clujeana continua demersul inceput la sfarsitul anului trecut, de a prezenta cele mai importante mijloace prin care institutiile clujene si conducatorii lor isi promoveaza imaginea, lasand la aprecierea cititorilor gradul in care "oglinda" presei poate deforma, in aceste conditii, respectiva imagine.
Prin rotatie
Ca in orice alt domeniu, si in difuzarea publicitatii de stat, sfarsitul de an poate reprezenta o perioada a "echilibrarilor", fie ca e vorba despre respectarea unui algoritm de difuzare ori de bugetele unor institutii de presa.
In provincie, faptul ca nu exista publicatii auditate la zi (cu exceptia Clujeanul) lasa loc improvizatiilor pe marginea cheltuielilor din bani publici pentru publicitate.
In Cluj, dintre institutiile administrative, Primaria pare sa aiba cele mai multe de comunicat prin intermediul anunturilor publicitare, cheltuielile in acest scop depasind anul trecut 130.000 de lei (1,3 miliarde de lei vechi).
Criteriile dupa care s-au facut aceste cheltuieli sunt insa departe de o achizitie publica justa si transparenta, in ciuda eforturilor pentru reglementarea acestui tip de achizitii, depuse deopotriva de guvern si de societatea civila.
Potrivit biroului de presa al Primariei, achizitia de spatii publicitare s-a facut "prin rotatie", in toate mijloac