520 de miliarde ROL, adică aproape 15 milioane de euro, l-a depăşit pe cel de pornire de aproape 3 ori.Locomotive la pachet cu vagoane, piese de muzeu La licitaţia pentru valorificarea bunurilor 520 de miliarde ROL, adică aproape 15 milioane de euro, l-a depăşit pe cel de pornire de aproape 3 ori.
Locomotive la pachet cu vagoane, piese de muzeu
La licitaţia pentru valorificarea bunurilor puse sub sechestru ale CFR SA au participat doar două companii ofertante, întrucât locomotivele şi vagoanele au fost vândute la pachet. Reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), organizatorii licitaţiei, susţin că s-a ales această politică de vânzare în bloc întrucât în acest fel vor putea fi valorificate şi acele bunuri foarte uzate, care, în cazul unei licitaţii pe bucăţi, ar fi rămas nevândute. Participanţii la licitaţie au declarat însă că Fiscul ar fi putut obţine mai mulţi bani dacă se opta pentru vânzarea la bucată şi mai ales dacă licitaţia ar fi avut loc mai devreme, întrucât între timp mare parte a vagoanelor s-au degradat sau au fost vandalizate.
Datorii de 900 de miliarde
Vagoanele şi locomotivele vândute aparţineau CFR SA, societate subordonată CFR, responsabilă cu administrarea infrastructurii feroviare. Această companie a acumulat datorii către bugetul de stat de peste 900 miliarde de lei vechi, conform site-ului Ministerului Finanţelor. Cea mai mare parte a acestor datorii o reprezintă dobânzile şi penalizările, în valoare de 139 de miliarde, urmate de impozitul pentru salarii, în valoare de 56 de miliarde, impozitul pe profit şi alte impozite şi taxe. Adrian Conac, preşedintele comisiei de licitaţie din cadrul ANAF, explică mecanismul de acumulare a datoriilor. "Au fost efectuate servicii de transport pentru firme-fantomă care, cu toate că nu au plătit, au beneficiat în continuare de transport din partea CFR. Aceste