•Liderii sindicali din cadrul Regiei de Transport considera ca reunificarea transportului local nu va aduce decat beneficii calatorilor ieseni, in sensul ca se vor micsora timpii de asteptare si nu vor mai merge inghesuiti la orele de varf •Fuziunea transportului in comun aduna datorii la bugetul statului, pentru cele doua entitati care fuzioneaza, de 288,98 miliarde lei (28,89 milioane RON) echivalentul a 8,25 milioane Euro, doar la bugetul de stat •Datoriile totale ale unitatii nou create vor fi de peste 600 miliarde lei (60 milioane RON), echivalentul a 17,14 milioane Euro
In aproape o luna de zile, Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP) si SC Autobuzul SA se reunesc, dupa ce acest proces de fuziune a durat mai bine de un an si jumatate. In urma cu patru ani de zile, primarul Constantin Simirad lua decizia divizarii Regiei Autonome de Transport in Comun in doua unitati distincte: Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC), care a preluat tramvaiele si troleibuzele, si SC Autobuzul SA, unde au ramas autobuzele. De remarcat ca la acel moment hotararea a fost luata fara intocmirea in prealabil a unui studiu menit sa demonstreze ca numai divizarea Regiei va duce la rentabilizarea transportului local. Dupa patru ani de zile s-a ajuns la concluzia ca aceasta decizie a fost una de-a dreptul nefasta pentru transportul local iesean, care a ajuns in pragul unui colaps financiar. Demne de luat in seama sunt si datoriile pe care actualul RATP le va insuma dupa ce va fuziona prin absorbtie cu SC Autobuzul SA, acestea depasind suma de 600 de miliarde de lei (60 milioane RON).
Efecte pozitive
La momentul respectiv, reactia liderilor de sindicat a fost una dura, acestia fiind impotriva divizarii chiar de cand proiectul a fost lansat ca idee. In urma cu patru ani de zile, Vasile Sandu, lider de sindicat, declara ca h