românul va putea să spună dacă e bine sau nu ca ofiţerii de informaţii să deschidă dosare penale sau să primească puteri sporite şi cât de utilă este limitarea unor drepturi garantate de românul va putea să spună dacă e bine sau nu ca ofiţerii de informaţii să deschidă dosare penale sau să primească puteri sporite şi cât de utilă este limitarea unor drepturi garantate de Constituţie, în caz de criză. Opinia publică poate, într-un final, să devină un barometru obiectiv într-o problemă extrem de importantă pentru România. Proiectele de legi şi corecturile făcute pe ele îşi vor urma cursul firesc, la guvern şi apoi către parlament.
În spatele discursului triumfător pe care l-a avut preşedintele Traian Băsescu la finalul şedinţei CSAT se ascunde o altă realitate. Victoria este, de fapt, a societăţii civile, a mass-media şi chiar a PNL. Viziunea de securitate naţională a Cotroceniului, elaborată împreună cu greii din serviciile de informaţii, nu a putut fi promovată pe şest. Presa a publicat în premieră ideile creionate în laboratoarele Cotroceniului, apoi opoziţia şi parlamentarii PNL au luat la puricat fiecare text în parte. Într-un final s-a impus desecretizarea proiectelor şi, acum, operarea asupra lor într-un mod transparent. În acest fel, cu certitudine, noile legi din domeniul siguranţei naţionale nu vor ieşi mai rău decât variantele iniţiale.
La CSAT s-a mai derulat un episod al războiului politic pe care preşedintele l-a declarat partenerilor de Alianţă. Nevoit să facă unele modificări pe strategia de securitate, Băsescu a profitat de ocazie pentru a sări la gâtul premierului, pe care l-a catalogat ca fiind prost consiliat. Aceiaşi consilieri care îl sfătuiseră pe Călin Popescu Tăriceanu sunt şi cei care s-au revoltat împotriva elementelor neconstituţionale din pachetul de legi privind siguranţa naţională. Iar în ultimul caz, scăpările au fost cu duiu