Industria telecom autohtona a ajuns in era triple-pay. Jucatorii se intrec in oferte cat mai tentante oferind o multitudine de servicii clientilor pentru a ii atrage de la concurenta. Operatorii de cablu TV au intrat pe piata telefoniei fixe si de transmisie de date, jucatorii din telefonia mobila ofera servicii video si Internet pe terminale tot mai sofisticate iar \'batranul\' Romtelecom a declansat atacul pe segmentul de Internet. Care va fi urmatorul pas?
Operatorul european de telefonie mobila Orange a anuntat la inceputul acestei luni ca va oferi in curand servicii 'quadruple-play', devenind astfel primul jucator de pe piata care trece aceasta noua granita: telefonie fixa, mobila, TV si conexiune la Internet reunite sub aceeasi cupola. Astfel, clientii Orange vor putea opta pentru totate serviciile companiei, telefonie fixa, telefonie mobila, conectare la Internet si servicii de transmiune TV, serviciile oferite de France Telecom, compania mama a operatorului de telefonie mobila, urmand sa fie taxate pe factura Orange.
Ce se intampla in Romania? Televizorul a devenit omniprezent, peste 14 milioane de romanii au un telefon mobil iar numarul celor care au navigat pe Internet in luna mai se apropie de sase milioane. Care ar fi deci urmatorul pas pentru un jucator din industria de profil pentru a isi asigura cresterea pe o piata cu o competitivitate tot mai ridicata care coboara preturile constant?
Cablistii isi pun telefon fix si navigheaza pe Internet
Romania, ca si majoritatea Globului, se afla in acest moment in era triple-pay: servicii de televiziune, transmisie de date si servicii de voce, prin telefonia fixa sau mobila. Anul trecut piata de comunicatii din Romania s-a situat la aproximativ 3,5 miliarde de dolari, castigatorii fiind jucatorii specializati pe serviciile de voce: Romtelecom, Orange si Vodafone. Jucatorii mai mici au int