Mona (Natalie Press), o adolescenta deziluzionata apartinand clasei mijlocii, isi gaseste un aliat neasteptat in persoana lui Tamsin (Emily Blunt), un copil de bani gata care se lupta sa depaseasca moartea surorii sale. Ceea ce incepe ca o prietenie inocenta, se transforma repede in ceva mai intens - declansand un conflict intre Mona si religiosul si devotatul ei frate (Paddy Considine). Regizat de britanicul de origine poloneza Pawel Pawlikowski, format ca documentarist, My Summer of Love ajunge pe ecranele noastre cam la doi ani dupa lansarea europeana- dar mai bine mai tirziu decat niciodata. E un film care a cucerit premii importante la festivalurile din intreaga lume si care devine chiar mai bun la o a doua vizionare: spre deosebire de futilele iubiri de-o vara, ecourile lui vor vibra ceva mai mult in amintire. Cu mijloace minime la dispozitie si sprijinit de doua interpretari senzationale, Pawlikowski deseneaza un captivant studiu al dragostei dintre doua fete separate de statutul social. Inceputul e pastoral si bucolic, iar decorul aproape abstract: avem un sat fara nume, intr-un an nespecificat. Mona zace in iarba, linga o motoreta pe care a cumparat-o cu 10 lire, pentru ca nu are motor iar Tamsin, frumoasa si misterioasa, i se arata calare. De la aceasta intilnire neobisnuita, incepe o prietenie care sfideaza normele. Stiu ca va ganditi deja la Legaturi bolnavicioase, dar asa cum protagonistele filmul de fata au ceva in comun, dar nu puteau fi mai diferite, la fel se intampla si cu cele doua filme.
Tamsin locuieste intr-o enorma vila cu tatal ei, absent in mare parte a timpului. Mona, orfana, traieste intr-o camera sordida, deasupra unui pub acum inchis de fratele ei, un fost criminal violent care s-a recrestinat. Tamsin canta la violoncel, e sofisticata si pare a intelege lumea mai bine decat Mona. Citeste Nietzsche si Freud si proclama ca Edith