În primele şase luni ale anului, 31 de persoane aflate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Braşov au beneficiat de serviciul de consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau iniţierea unei afaceri. Dintre acestea, doar cinci s-au încadrat în muncă sau şi-au început propria afacere. Prin intermediul acestui serviciu oferit de AJOFM, cei interesaţi pot beneficia de consultanţă din partea celor patru firme specializate care colaborează cu AJOFM Braşov. Acestea oferă instruire gratuită în contabilitate, management sau întocmirea unui plan de afaceri. De asemenea, celor interesaţi li se oferă şi asistenţă tehnică în procesul de punere pe picioare a afacerii. În ultima perioadă însă, interesul braşovenilor pentru un astfel de serviciu a scăzut faţă de alţi ani. „Oamenii au început să aibă rezerve din ce în ce mai mari, mai ales legate de legislaţie, care uneori poate părea demobilizatoare. Faţă de 2001, numărul celor care le oferim consultanţă s-a redus la jumătate. Mulţi şomeri au rezerve în începerea unei afaceri deoarece riscurile sunt mari şi, în caz de eşec, pierderile sunt suportate integral de cel care solicită, spre exemplu, o finanţare. Astfel, doar 30% din cei care participă îşi iniţiază afacerea”, susţine Maria Vlăsceanu, reprezentanta unei firme de consultanţă ce colaborează cu AJOFM Braşov.
Agenţii economici, „verificaţi” la fişa postului
Ca o noutate a serviciului de mediere, angajaţii AJOFM Braşov vor verifica locurile de muncă oferite de angajatori. „Ofertele de locuri de muncă pe care le completează angajatorii sunt sărace la capitolul descrierii condiţiilor postului şi a cerinţelor. Astfel că, de multe ori, angajatorii reclamă că angajaţii nu corespund postului. De aceea s-a luat măsura vizitării agentului economic pentru a vedea exact care este specificul activităţii lui, care