Producatorul ceh de medicamente Zentiva a afisat, ieri, vanzari mai mari cu 51% in primul semestru din 2006, fata de aceeasi perioada a anului trecut, obtinute in principal pe seama cresterii de 14 ori a afacerii din Romania, a anuntat compania in raportul financiar semestrial, potrivit NewsIn.
Preluarea Sicomed de producatorul ceh de medicamente Zentiva a urcat vanzarile din Romania cu 1.412%, la 38 milioane euro pe primul semestru. Mai mult, 58,8% din vanzarile Zentiva pe piata romaneasca sunt marcile proprii ale producatorului ceh, in valoare de 22,6 milioane euro, restul de 42% fiind diferite produse ale Sicomed.
Profitul net destinat actionarilor a scazut cu 9,8% pana la 31,2 milioane euro, sub asteptarile analistilor, din cauza unor investitii mai mari in vanzari si promovarea produselor, a maririi costurilor dobanzilor si a pierderilor din piata valutara.
De fapt, costurile asociate promovarii produselor au crescut cu 30% in prima jumatate a anului, arata analistii de la Wood&Company. "Doar in Romania, Zentiva a avut, de la inceputul anului, 200 de reprezentanti de vanzari care au promovat 20 de medicamente noi din portofoliul companiei cehe", a spus analistul Bram Buring de la banca de investitii ceha Wood& Company
In primul semestru din 2006, Zentiva a avut vanzari totale de 226 milioane euro, la care filiala din Romania a contribut cu 38 milioane euro. "In Romania, care este acum a doua piata mare a noastra, continuam sa ne consolidam prezenta in piata prin introducerea unor marci de medicamente cu succes international si ne asteptam, ca efect al acestor eforturi, sa mentinem in viitor rezultate bune", a declarat presedintele Zentiva, Jiri Michal.
Producatorul ceh de medicamente Zentiva a afisat, ieri, vanzari mai mari cu 51% in primul semestru din 2006, fata de aceeasi perioada a anului trecut, obtinute in principal pe seama c