Piata de design web din Romania a fost anul trecut de peste 1,5 milioane de euro, a declarat pentru ZF Stefan Liute, director de strategie la Grapefruit, companie specializata in servicii de identitate corporatista, branding si site-uri web.
Flaviu Radulescu, director de cercetare la Hostway Labs Romania, evalueaza piata la aproximativ aceeasi valoare.
Ambii sunt totusi de parere ca piata va stagna in acest an sau va creste cu foarte putin. "Este normal, avand in vedere ca majoritatea companiilor mari si-au facut deja site-uri. In plus, exista foarte multi tineri cu sau fara experienta care reusesc sa castige proiecte in fata companiilor cu protofoliu mare", a explicat Radulescu.
"Tendinta este ca piata sa creasca din punctul de vedere al calitatii si sunt convins ca va aparea din ce in ce mai mult talent, fie la freelanceri, fie in cadrul companiilor de pe piata locala", a spus Liute.
Cele mai mari proiecte realizate pe piata romaneasca s-au cifrat la 100.000-200.000 de euro, proiecte foarte rare si care s-au desfasurat pe perioade lungi de timp, conform lui Radulescu.
Marea majoritate a contractelor medii si mari de pe piata au o valoare cuprinsa intre 5 si 15 mii de euro. Liute si Radulescu considera ca valoarea medie a proiectelor va scadea odata cu trecerea timpului. Pretul este impus de piata si clientii au de unde alege, pentru ca oferta este mare.
Tocmai de aceea companiile care se ocupa de web desgin trebuie sa puna accent pe consultanta si strategie, considera Liute.
"Partea de codare a paginiilor web a devenit o marfa generica pe care poate deja sa o faca oricine la o calitate acceptabila", a precizat Liute.
De altfel, Grapefruit a inceput deja sa faca outsourcing pe partea de codare a paginilor web in unele proiecte, iar Liute crede ca acest lucru se va generaliza in piata. "Acum facem outsourcing pentru o p