Vanzarile mondiale de televizoare cu cristale lichide (LCD) s-au plasat la 9,4 milioane unitati in trimestrul doi al anului, in crestere cu 135% fata de perioada similara a anului 2005, liderul pietei fiind Philips Electronics, potrivit firmei de cercetare de piata DisplaySearch. Ponderea televizoarelor LCD pe piata mondiala a ecranelor TV a crescut la 22% in perioada aprilie-iunie, de la 17% in primele trei luni ale acestui an. Companiile cu cele mai mari vanzari au fost, dupa Philips, Samsung Electronics, cu o cota de piata de 13,1%, urmata de Sharp, cu 11,8%. In ceea ce priveste veniturile obtinute din vanzarea acestor produse, cresterea a fost de 138%, la 11,3 miliarde de dolari (8,7 mld. euro), echivalentul a 47% din piata mondiala de televizoare, in conditiile in care producatorii s-au concentrat asupra modelelor de dimensiuni mari, cu marje de profitabilitate mai ridicate. Sony si-a mentinut prima pozitie in ierarhia in functie de valoarea vanzarilor, cu o cota de piata de 16%, urmata de Samsung, cu 15,4%, respectiv Philips cu 11%. Pe de alta parte, compania LG.Philips Displays, un producator de ecrane TV si monitoare aflat in faliment, este in proces de restructurare financiara si va fi scos la vanzare. Firma, cu datorii de 700 mil. $, a dat faliment la inceputul acestui an, in conditiile scaderii peste estimari a pietei pentru tuburi catodice, pe fondul cresterii cererii pentru televizoare si monitoare LCD. Vanzarile mondiale de televizoare cu cristale lichide (LCD) s-au plasat la 9,4 milioane unitati in trimestrul doi al anului, in crestere cu 135% fata de perioada similara a anului 2005, liderul pietei fiind Philips Electronics, potrivit firmei de cercetare de piata DisplaySearch. Ponderea televizoarelor LCD pe piata mondiala a ecranelor TV a crescut la 22% in perioada aprilie-iunie, de la 17% in primele trei luni ale acestui an. Companiile cu cele