Conducerea companiei a cheltuit in perioada 2000-2003 peste 17 miliarde de franci pentru a-si consolida pozitia pe pietele cu potential de crestere ridicat.
Compania Nestle, producatorul cafelei instant Nescafe si al batoanelor de ciocolata KitKat, a anuntat o crestere a profitului cu 11% dupa prima jumatate a lui 2006, relateaza Bloomberg. Motoarele acestei cresteri a profitului au fost majorarea pretului produselor comercializate si aprecierea dolarului fata de francul elvetian.
Profitul net al Nestle a urcat la 4,15 mld. franci elvetieni (2,63 mld.euro), fata de 3,73 mld. fraci elvetieni, profitul inregistrat anul trecut. Vanzarile au crescut cu 11%, compania avand o cifra de afaceri de 47,1 mld. franci elvetieni (30 mld. euro).
Directorul executiv al companiei, Peter Brabeck, a declarat ca Nestle a majorat preturile pentru a combate cheltuielile mai mari de productie si ambalat.
In acelasi timp, compania a inregistrat vanzari mai mari in Asia si SUA. Pe aceste piete, intre 2000 si 2003, Brabeck a cheltuit mai mult de 17 mld. dolari (13 mld. euro) pentru achizitionarea unor noi puncte de desfacere, dupa ce pe pietele din Europa vanzarile au scazut.
Vanzarile au crescut cu 6,4%, mai mult decat estimarile companiei de 5-6%. Nestle isi comercializeaza produsele in toata lumea, singura zona pe care nu o acopera fiind Coreea de Nord.
"Dupa ce am obtinut aceste rezultate, sunt increzator ca vanzarile tot mai mari ale unitatilor de alimente si bauturi racoritoare vor aduce profituri exceptionale pana la sfarsitul anului", a declarat Brabeck.
Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare la nivel mondial, obtine aproape jumatate din profitul sau din SUA sau din zone economice influentate de cursul dolarului, ca de exemplu China sau Hong Kong, unde vanzarile le depasesc pe cele din Europa. Valoarea actiunilor companiei Ne