Se pricepe la toate şi se vâră în toate. Face băi de mulţime şi-i place să-şi dea cu părerea. Despre descentralizare, despre păpădie, despre istoria antică şi despre dinozauri, despre Se pricepe la toate şi se vâră în toate. Face băi de mulţime şi-i place să-şi dea cu părerea. Despre descentralizare, despre păpădie, despre istoria antică şi despre dinozauri, despre legea calităţii, despre meditaţii, despre calculatoare, despre salarii şi subfinanţare. Dacă-l auzi vorbind, mai că zici că-i ministrul învăţământului. Oricum, are o prestaţie mai bună decât democratul Mihail Hărdău, plantat la Educaţie.
Reformatorul curriculumului Aproape că nu e discurs al lui Băsescu, privitor la starea "mediocră" a învăţământului românesc, în care să nu apară, o dată sau de două ori, cuvântul "păpădie", singur sau în diverse combinaţii. Parcă încercările preşedintelui de a demonstra că e nevoie de o reformă radicală a curriculei şcolare n-ar avea nicio putere fără cuvântul magic "păpădie". "Dascălii şi toţi cei din învăţământ au nişte obligaţii. Ei trebuie să scoată copiii pregătiţi pentru viaţă. Or, învăţământul nostru este paralel cu viaţa", spunea "liderul PD" Băsescu în 2002 şi sublinia că, în vreme ce informatizarea are un "nivel zero" în 95% din şcoli, "se predă în continuare istoria antică sau istoria păpădiei pentru a umple orele copiilor. Acest învăţământ trebuie să aibă capacitatea să înarmeze copilul cu minimul necesar pentru viaţă. Cine vrea să înveţe cum a apărut păpădia şi ce s-a întâmplat cu dinozaurul, cum a ajuns crocodil poate să ia ore private". Ajuns preşedinte, Băsescu a revenit asupra "discrepanţei uriaşe între ce învaţă copilul şi de ce are nevoie copilul când intră în viaţă" şi asupra necesităţii ca instituţiile de învăţământ să treacă sub tutela consiliilor locale, care să hotărască ce e mai bine pentru elevi: "Se predă foarte mult păpădia şi salat