In cazul McDonald's, ascensiunea in pozitii de top management dureaza adesea decenii, insa Ralph Alvarez, care ocupa functiile de presedinte si director de operatiuni in cadrul lantului de fast-food-uri incepand de luna trecuta, a reusit aceasta ascensiune in numai 12 ani.
Alvarez a jucat un rol decisiv in redresarea companiei in ultimii ani. El a contribuit la dezvoltarea programului Dollar Menu si a legat stimulentele acordate angajatilor de profitabilitatea restaurantelor. Anul acesta Alvarez a grabit lansarea sandwich-ului de 1,29 dolari (1,02 euro) Chicken Snack Wrap pentru a-i determina pe clientii afectati de preturile ridicate ale combustibililor sa continua sa vina la restaurantele McDonald's, scrie The Wall Street Journal Europe.
"Alvarez a avansat probabil mai rapid decat majoritatea directorilor", spune Ed Sanchez, fost director al McDonald's, care conduce in prezent o companie ce furnizeaza produse din carne restaurantelor McDonald's. "Cred ca acest lucru se datoreaza intelectului sau si felului in care intelege afacerea."
Fiu al unui director de companie aeriana si biolog marin, Alvarez, in varsta de 51 de ani, s-a nascut in Havana. A plecat impreuna cu familia sa in Statele Unite la varsta de 7 ani, dupa preluarea puterii de catre Fidel Castro, si a crescut in Miami, spune Janice Fields, director de operatiuni al McDonald's, care-l cunoaste pe Alvarez de mult timp.
Alvarez si-a inceput cariera in domeniul restaurantelor in cadrul Burger King, pe atunci parte a Pillsbury Co., unde a acumulat ceea ce avea sa se dovedeasca a fi o valoroasa experienta internationala supraveghind restaurantele din Spania si Canada ale Burger King. Mai tarziu, Alvarez a parasit Burger King pentru a lucra pentru Wendy's International, mai intai ca vicepresedinte de divizie, conducand operatiunile din Florida ale companiei, si mai apoi ca vicepresedinte