In urma cu doua decenii bebelusii purtau hainute din colectia pentru copii a Gap. Ca adolescenti au purtat omniprezentele tricouri cu emblema Abercrombie & Fitch pe piept.
Acum ca cei mai in varsta membri ai generatiei Y (cei nascuti in anii '80) au peste 20 de ani si termina colegiul ori incep prima lor slujba, cine ii va imbraca in continuare?
Companiile de imbracaminte gandesc in perspectiva si deschid noi magazine cu marfuri atragatoare pentru tinerii adulti. Conform firmei de consultanta Twentysomething din Philadelphia, in SUA exista 38 de milioane de oameni cu varsta intre 11 si 19 ani.
Orv Madden, director executiv la Metropark, un lant de imbracaminte deschis in 2004 in Glendale, California, spune ca a inceput sa se gandeasca la noi modalitati de a vinde imbracaminte in urma cu cinci ani, dupa ce a observat comportamentul tinerilor consumatori si s-a intrebat "unde vor merge toti acesti oameni dupa ce se vor satura sa cumpere din raioanele pentru adolescenti?"
Nu era singurul care-si punea aceasta intrebare. Abercrombie & Fitch a deschis in 2004 un nou magazin, Ruehl No. 925, care tinteste consumatorii intre 20 si 35 de ani. Are acum zece magazine de acest fel in orase precum Tampa, Columbus, Ohio si San Diego. La magazinul din Manhattan, scumpele genti de piele si tricourile elegante sunt vandute intr-un spatiu care pare o incrucisare intre o casa newyorkeza din piatra si un butic elegant de hotel.
Jimmy'Z, detinut de Aeropostale, vinde jeansi cu strasuri si tricouri ce au desenate pe spate logouri pentru cei intre 18 si 25 de ani la preturi care sunt mult mai mari decat cele din lantul de magazine pentru adolescenti. Pentru a realiza cele 14 magazine, in locuri precum Riverside, California, Houston si St. Louis, directori s-au inspirat din aspectul unei case contemporane de plaja din California, cu mult spatiu liber si lumina.